fbpx

Bârlad vs COVID19

  1. Preambul

Persoanele cu vârsta peste 65 ani și persoanele cu patologii medicale precum: diabet zaharat, boli pulmonare, boli cardiace sunt mai predispuse să facă o formă severă de boală și astfel trebuie protejate.

Ordonanța militară nr 2. din 21.03.2020 obligă administrația publică locală să acorde sprijin acestor persoane vulnerabile, cu scopul de a le proteja.

“Art. 8. – (1) Autoritățile administrației publice locale au obligația să identifice și să țină evidența persoanelor în vârstă de peste 65 de ani, fără susținători sau altă formă de ajutor, și să asigure sprijin acestora în vederea minimalizării expunerii lor în afara locuințelor.”

Din momentul publicării au trecut 5 zile, iar aceasta îngrijire trebuie să treacă de la nivelul declarațiilor politice la nivel practic, pentru a aduce un beneficiu real oamenilor care au nevoie. Până acum a fost pus la dispoziția cetățenilor un număr de telefon la care bârlădenii pot suna să se ofere ca voluntari. Dar după apel și înscrierea în baza de date, acțiunea se oprește, voluntarii nu mai sunt sunați înapoi pentru a fi coordonați.

Numărul de telefon este TELVERDE 0800.804.408;

 

  1. Denumiri utilizate:
    • Beneficiari: Persoane cu vârsta de peste 65 ani, persoane cu patologii semnificative precum boli pulmonare, boli cardiace, situație socială precară, sau alți bârlădeni care au nevoie de ajutor.
    • Voluntari – Curieri: Voluntari care pot oferi, fără remunerație financiară, servicii de cumpărături, plătit facturi, deplasări în scopuri medicale, etc;
    • Voluntari – Call Center: Voluntari care, fără remunerație financiară, fac legătura între beneficiari și curieri, organizând astfel cererile și eficientizând astfel activitățile curierilor;
    • Voluntari – Traineri: Voluntari care, fără remunerație financiară, ajută voluntarii Call Center în cazuri specifice, de exemplu: trainer – medic pentru probleme medicale, trainer IT pe probleme specifice și alte domenii.

 

  1. Baza de date:
    • Generalități:
      • Baza de date este cheia coordonării optime a proiectului. Astfel se știe în timp real câți beneficiari sunt, câți voluntari, unde este nevoie de mai mulți voluntari, și astfel se pot face apeluri țintite în mass-media;
      • Împărțirea pe sectoare este una dinamică, sectoarele fiind în continuă adaptare în funcție de creșterea bazei de date;
      • Baza de date dă posibilitatea monitorizării activității voluntarilor, se poate face publică lista voluntarilor doar cu acordul acestora (fără datele personale) pentru a fi apreciați de către societate. Se permite astfel premierea celor mai activi dintre ei (de exemplu: funcția de cetățean de onoare sau alte premii pentru primii clasați) și astfel se poate crea un climat de competiție constructivă, în interesul beneficiarilor;
      • Baza de date a beneficiarilor poate fi folosită pentru acțiuni umanitare ulterioare;
      • Baza de date este una singură, având mai multe intrări: beneficiari, voluntari – Curier, voluntari – Call Center, voluntari – Traineri și mai multe puncte de acces: personalul primăriei care are acces la întreaga baza de date și care este responsabil cu formarea acesteia și voluntarii care au acces parțial, în funcție de tipul acestora;
      • Baza de date permite identificarea și corectarea zonelor nefuncționale, de exemplu un voluntar – Call Center care are disponibilitate redusă, etc;
      • Baza de date permite monitorizarea acțiunilor și decontarea combustibilului (sau alte consumabile) proporțional cu activitatea voluntarilor, pentru a preveni eventualele fraude;
      • Acordul pentru ca un beneficiar sau voluntar să fie introdus în baza de date este indicat să fie dat prin apel telefonic înregistrat (faptul că apelul este înregistrat trebuie menționat la începutul convorbirii), pentru a evita contactul direct cu persoanele respective în contextul actual epidemiologic;
    • Baza de date – beneficiarii:
      • Va fi formată de către angajații special desemnați ai primăriei, datele cuprinse având caracter personal. Sursele de identificare a beneficiarilor pot fi: CARP, Sindicatul Liber al Pensionarilor, Evidența Populației, înscrierea directă a oamenilor prin apelarea TELVERDE 0800.804.408;
      • Baza de date va cuprinde obligatoriu: nume, vârsta, adresa, număr de telefon, serie și număr act de identitate, precum și alte date, opționale, precum număr interfon sau alte mențiuni speciale (ex: program Dializă Cronică, Diabet Zaharat, etc);
      • Adăugarea unui beneficiar în baza de date se face după o confirmare prealabilă telefonică, efectuată de către angajații special desemnați ai primăriei;
      • Pentru popularea bazei de date este indicată informarea populației prin canale media, precum și prin rețelele de socializare;
      • La introducerea în baza de date, se va furniza beneficiarului numele și numărul de telefon al Voluntarului – Call Center, precum și intervalul orar în care acesta este disponibil; dacă la momentul introducerii în baza de date nu exista un voluntar – Call Center disponibil, contactul acestuia va fi furnizat ulterior, după găsirea unui voluntar pentru sectorul respectiv. Angajații desemnați ai primăriei vor transmite această lipsă departamentului de comunicare, pentru a face apel public în vederea găsirii voluntarilor;
    • Baza de date – Voluntari – Call Center:
      • Va fi formată de către angajați special desemnați ai primăriei, datele cuprinse având caracter personal. Sursele vor fi voluntarii ce apelează TELVERDE 0800.804.408, dar și alte surse posibile, precum cadrele școlare disponibile;
      • Baza de date va cuprinde obligatoriu: nume, vârsta, adresa, număr de telefon, serie și număr act de identitate, precum și intervalul de timp în care este disponibil voluntarul; mai poate conține și alte detalii;
      • Voluntarii – Call Center vor deservi un sector care să cuprindă aproximativ 20-50 beneficiari situați în proximitatea unui centru comercial. Cu aceștia va ține legătura telefonic periodic într-un interval de timp stabilit de voluntar, pe care acesta îl comunică atât primăriei, cât și beneficiarilor. În funcție de disponibilitatea de timp a acestora, se poate oferi un sector mai mare, sau mai restrâns, recomandat este 1 ora disponibilă la 10 beneficiari;
      • Datorită faptului că acești voluntari necesită abilitați de organizare și comunicare cu oamenii, este recomandat un interviu prin videoconferință cu aceștia efectuat de către un responsabil desemnat de primărie, înainte de trecerea acestora în baza de date. Au prioritate persoanele cu studii superioare, care au lucrat cu publicul, de exemplu: profesorii;
      • Este indicat ca acești voluntarii să locuiască în apropierea sectorului deservit, sau să îl cunoască suficient pentru a îndruma curierii cât mai exact;
      • Voluntarii tip Call Center vor avea acces online doar la baza de date a beneficiarilor din sectorul deservit;
      • Voluntarii tip Call Center vor avea acces online la datele de contact ale curierilor și vor lua legătura cu aceștia în vederea realizării acțiunilor în folosul beneficiarilor; după realizarea acțiunii de către Voluntarul – Curier, vor adăuga acțiunea ca finalizată în baza de date a curierului;
      • Voluntarii tip Call Center vor avea acces la numărul de telefon al trainerilor din baza de date și la programul în care aceștia sunt disponibili;
      • Accesul în baza de date a voluntarilor – Call Center se va face după semnarea unui contract de confidențialitate;
    • Baza de date – voluntari Curier:
      • Va fi formată de către angajați special desemnați ai primăriei, datele cuprinse având caracter personal. Sursele vor fi voluntarii ce apelează TELVERDE 0800.804.408, dar și alte surse disponibile primăriei, precum angajații școlilor sau ai companiilor municipale;
      • Baza de date va cuprinde obligatoriu: nume, vârsta, adresa, număr de telefon, serie și număr act de identitate, precum și intervalul de timp în care este disponibil voluntarul; mai poate conține și alte detalii;
      • Voluntarii – Curier vor fi arondați voluntarilor – Call Center dintr-o anumită zonă a orașului, în funcție de preferința acestora și de necesitați, respectându-se cele 4 zone ale orașului anterior stabilite;
      • Voluntarii – Curier vor face deplasări în interesul beneficiarilor la magazine, farmacii, spital, etc; se recomandă să aibă permis de conducere valid;
      • Voluntarii – Curier se vor identifica în interacțiunile cu beneficiarii prin intermediul cărții de identitate, un element vizual de identificare și un cod unic emis de primărie;
      • Voluntarii – Curier vor avea acces parțial la baza de date a voluntarilor – Call Center din zona orașului la care au fost arondați;
      • Numărul acțiunilor finalizate a acestora se va contoriza în baza de date;
      • Combustibilul utilizat de voluntari în vederea deplasărilor pentru acțiuni poate fi decontat din Bugetul Local;
      • Accesul în baza de date a voluntarilor – Curier se va face după semnarea unui contract de confidențialitate;
      • Voluntarii – Curier vor primi o adeverință și o insignă de la primărie conform căreia se vor putea deplasa în exterior în condițiile reglementărilor în vigoare;
    • Baza de date a Voluntarilor – Trainer;
      • Va fi formată de către angajații special desemnați ai primăriei, datele cuprinse având caracter personal. Va conține specialiști în diverse domenii de interes, precum domeniul medical, domeniul IT. Sursele vor fi voluntarii ce apelează TELVERDE 0800.804.408, dar și alte surse disponibile primăriei.
      • Baza de date va cuprinde obligatoriu: nume, vârsta, adresa, număr de telefon, serie și număr act de identitate, domeniul de activitate, precum și intervalul de timp în care este disponibil voluntarul; mai poate conține și alte detalii;
      • Voluntarii – Trainer vor avea acces la datele de contact ale voluntarilor – Call Center din întreg orașul;
      • Voluntarii – Trainer vor ajuta punctual beneficiarii prin intermediul voluntarilor – Call Center;
      • Accesul în baza de date a voluntarilor – Trainer se va face după semnarea unui contract de confidențialitate.

 

  1. Organizarea activității de voluntariat:
    • Beneficiari:
      • Întreaga activitate are în centrul său beneficiarul, acțiunile au ca scop limitarea contactului acestuia cu exteriorul în contextul epidemiei COVID19;
      • Beneficiarul este sunat inițial de unul din responsabilii cu formarea bazei de date, introducerea beneficiarului în baza de date se face numai cu acordul acestuia, acordul poate fi exprimat telefonic;
      • Beneficiarul ia contact cu sistemul de voluntariat prin intermediul voluntarului – Call Center, prin care anunță necesarul de alimente, medicamente, plata facturi, colectare deșeuri, etc;
      • Beneficiarul poate fi sunat de către voluntarul – Call Center inițial pentru a stabili primul contact si pentru informarea cu privire la programul în care voluntarul este disponibil, poate fi sunat periodic pentru verificarea necesarului și pentru informarea acestuia și pentru verificarea stării de sănătate, astfel se poate trimite un curier sau poliția locală în situația în care beneficiarul nu răspunde la telefon;
      • Beneficiarul va fi informat de către voluntarul – Call Center asupra numelui și orei aproximative la care va veni voluntarul – Curier și va cere legitimarea acestuia cu buletinul de identitate;
      • Beneficiarul cere legitimarea cu buletinul a voluntarului – Curier;
      • Dacă deplasarea implică costuri (ex: cumpărături), va oferi banii curierului înainte de efectuarea deplasării; La finalul deplasării va primii bonul fiscal și restul;
      • În cazul unei reclamații cu privire la activitatea unui voluntar – Curier, se poate adresa voluntarului – Call Center sau organelor de politie, după caz;
      • Vor fi întrebați telefonic, prin sondaj de către persoanele special desemnate din cadrul primăriii de activitatea voluntarilor și vor fi invitați să ofere acestora note de la 1 la 10, făcându-se astfel o evaluare a voluntarilor cu scopul unei competiții constructive;
    • Voluntarii – Call Center:
      • Introducerea în baza de date sa face numai cu acordul acestora;
      • La introducerea în baza de date primesc primesc acces la baza de date unde vor avea acces la datele de contact ale beneficiarilor (nume, vârsta număr de telefon, adresa, rubrica alte date), datele de contact ale voluntarilor – Curier din zona respectivă (nume, număr de telefon, interval orar în care este disponibil, serie și număr buletin, rubrica alte date), datele de contact ale Trainerilor (nume, număr de telefon, interval orar în care este disponibil voluntarul, rubrica alte date);
      • Voluntarii – Call Center vor tine legătura cu beneficiarii, în intervalul de timp declarat disponibil la intrarea în activitatea de voluntariat, vor centraliza nevoile acestora și le vor transmite voluntarilor – Curier; în cazul unor nevoi speciale, pot apela la voluntarii trainer;
      • Se pot retrage oricând din activitate, retragerea fiind urmată de ștergerea datelor personale din baza de date, preferabil cu notificare prealabilă, pentru a se găsi un nou voluntar care să preia sectorul;
      • Vor marca fiecare activitate finalizată a voluntarilor curier în baza de date, ajutând astfel la monitorizarea acțiunilor acestora și la decontarea combustibilului necesar;
      • Vor fi întrebați telefonic, prin sondaj de către persoanele special desemnate din cadrul primăriei de activitatea voluntarilor – Curier si Trainer; vor fi invitați să ofere acestora note de la 1 la 10, făcând-se astfel o evaluare a voluntarilor cu scopul unei competiții constructive;
    • Voluntarii – Curier:
      • Introducerea în baza de date se face numai cu acordul acestora;
      • La introducerea în baza de date primesc acces la baza de date unde vor avea acces la datele de contact ale voluntarilor – Call Center din zona respectivă (nume, număr de telefon interval orar în care este disponibil și rubrica alte date);
      • Voluntarii – Curier vor tine legătura cu Voluntarii – Call Center din zona respectivă și vor prelua activități de la aceștia;
      • În cadrul contactului cu Beneficiarii, Voluntarii – Curier se vor legitima cu cartea de identitate și codul unic emis de primărie;
      • Vor păstra bonurile de combustibil pentru decontare;
      • Se pot retrage oricând din activitate, retragerea fiind urmată de ștergerea datelor personale din baza de date, preferabil cu notificare prealabilă;
      • Vor fi întrebați telefonic, prin sondaj de către persoanele special desemnate din cadrul primăriei de activitatea voluntarilor – Call Center și vor fi invitați să ofere acestora note de la 1 la 10, făcându-se astfel o evaluare a voluntarilor cu scopul unei competiții constructive;
    • Voluntarii – Trainer:
      • Introducerea în baza de date se face numai cu acordul acestora;
      • La introducerea în baza de date primesc acces la baza de date unde vor avea acces la datele de contact ale voluntarilor – Call Center din întregul oraș (nume, număr de telefon interval orar în care este disponibil și rubrica alte date);
      • Vor oferi asistență specializată voluntarilor – Call Center cu privire la problemele punctuale ale beneficiarilor;
      • Se pot retrage oricând din activitate, retragerea fiind urmată de ștergerea datelor personale din baza de date, preferabil cu notificare prealabilă;
      • Vor fi întrebați telefonic, prin sondaj de către persoanele special desemnate din cadrul primăriei de activitatea voluntarilor – Call Center și vor fi invitați să ofere acestora note de la 1 la 10, făcându-se astfel o evaluare a voluntarilor cu scopul unei competiții constructive;
    • Persoanele special desemnate din partea primăriei:
      • Alcătuiesc baza de date obținând acordul fiecărei persoane introduse și se asigură de mentenanța bazei de date;
      • Realizează sondaje periodic sunând beneficiarii și voluntarii cu scopul de a face o evaluare a voluntarilor și implementării unei competiții constructive;
      • Realizează un top al celor mai buni voluntari cu scopul stimulării acestora prin recunoaștere publică și stimulării altor voluntari de a se înscrie în sistemul de voluntariat.

 

  1. Implementarea proiectului:
    • Activitatea va fi implementată de un coordonator de proiect desemnat de către primărie;
    • Desemnarea persoanelor responsabile cu alcătuirea bazei de date: poate fi folosit personalul din primărie, poliția locală, evidența populației sau alt personal din subordinea primăriei;
    • Procesul de alcătuire și mentenanța al bazei de date este unul dinamic, repartiția pe sectoare inițială se poate modifica pe parcurs;
    • Găsirea voluntarilor se va face prin intermediul mass-mediei, care va fi un aliat de nădejde în această luptă.

 

Lupta împotriva COVID19 o câștigăm împreună!

Vino alături de noi

Implică-te în USR.
Hai să schimbăm împreună politica din România.
Înscrie-te ca membru sau simpatizant.

Înscrie-te în USR